Gwarancja obejmuje wszelkie wady fabryczne lub niesprawne działanie w okresie gwarancyjnym wynikłe z winy producenta i zapewnia dokonanie bezpłatnej naprawy lub wymiany części, a w przypadku niemożności dokonania naprawy – wymianę całego urządzenia. Zewnętrzne powierzchnie wyrobu winny być przez Kupującego sprawdzone w miejscu dokonywania zakupu również wtedy, jeśli są oryginalnie zapakowane. Późniejsze reklamacje uszkodzeń zewnętrznych powierzchni, zgłoszone po odebraniu lub zamontowaniu towaru, nie będą uznawane. Reklamacje należy zgłaszać bezpośrednio w miejscu zakupu produktu. Podstawą do złożenia reklamacji jest przedłożenie dowodu zakupu przez zgłaszającego, a w przypadku wanien z hydromasażem i kabin parowych – także Karty Gwarancyjnej.
1. Okres gwarancji zaczyna biec od daty zakupu towaru przez Użytkownika końcowego. Okresy gwarancji są następujące:
• wanny akrylowe i brodziki (na trwałość koloru i kształtu) – 10 lat
• brodziki i umywalki z marmuru syntetycznego – 5 lat
• wanny z hydromasażem (na poprawne działanie i powierzchnię widocznych elementów) – 2 lata
• kabiny masażowo-parowe (na poprawne działanie i powierzchnię widocznych elementów) – 2 lata
• kabiny prysznicowe, drzwi do wnęk, parawany nawannowe (na dobre wykonanie i materiały) – 5 lat
• kabiny prysznicowe : Lucena, Hamar, Gent (na dobre wykonanie i materiały) – 2 lata
• parawany: Flat, Lyra, Nora, Neo (na dobre wykonanie i materiały)– 2 lata
• meble łazienkowe (wraz z wyposażeniem typu lustra, oświetlenie) – 5 lat
• odwodnienia prysznicowe – 2 lata
• akcesoria– 2 lata
• produkty ekspozycyjne – 1 rok
2. W przypadku udokumentowanego montażu wanny z hydromasażem przez firmę lub osobę posiadającą certyfikat RIHO gwarancja zostaje przedłużona do 4 lat*). W przypadku udokumentowanego montażu kabiny masażowoparowej przez firmę lub osobę posiadającą certyfikat RIHO gwarancja zostaje przedłużona do 3 lat*). Wydłużenie okresu gwarancji będzie ważne tylko wtedy, jeśli Użytkownik posiada dodatkowy załącznik do niniejszej Karty Gwarancyjnej w postaci „Protokołu z zainstalowania wanny/kabiny”, a na ostatniej stronie niniejszej Karty gwarancyjnej podłączenie to zostanie odpowiednio potwierdzone( data, podpis, pieczęć).
3. Gwarancja dotyczy tylko towarów zarejestrowanych lub oznaczonych przez firmę RIHO.
4. Produkt zgłoszony do reklamacji musi być czysty i odpowiadać podstawowym wymaganiom higienicznym
5. Dostarczane przez nas towary, w których wystąpiły wady wynikające z nieprawidłowego wykonania, niepoprawnego działania i/lub wadliwych materiałów naprawiamy nieodpłatnie na miejscu u klienta w terminie ustalonym telefonicznie lub w inny sposób, jeżeli nie postanowiono inaczej.
6. Naprawy gwarancyjne wykonywane są w ciągu 14 dni od momentu pisemnego zgłoszenia reklamacji (w formie protokołu) producentowi. Jeżeli usunięcie usterki wymaga więcej czasu, np. na sprowadzenie części lub podzespołów, Użytkownik zostanie o tym poinformowany oraz o przewidywanym terminie załatwienia reklamacji.
7. Okres gwarancji na wymienione lub naprawione części lub podzespoły wynosi 1 rok od dnia naprawy. W przypadku gdyby gwarancja ta kończyła się przed terminem ogólnej gwarancji dotyczącej całego urządzenia, obowiązuje okres gwarancji podany w pkt. 1.
8. Decyzję o sposobie naprawy podejmuje wyłącznie serwisant firmy RIHO. *)Nie dotyczy wanien z hydromasażem i kabin parowych z ekspozycji.
9. W przypadku wymiany podzespołów lub kompletnych towarów w ramach gwarancji, wymienione podzespoły lub kompletne towary stają się naszą własnością.
10. Gwarancja nie obowiązuje w przypadku: • stwierdzenia braku poprawnie wypełnionej Karty Gwarancyjnej (dotyczy wanien z hydromasażem i kabin parowych),
• stwierdzenia korekt danych w Karcie Gwarancyjnej dokonanych przez osoby nieuprawnione (dotyczy wanien z hydromasażem i kabin parowych),
• zniszczenia lub uszkodzenia urządzenia spowodowanego siłą wyższą,
• zniszczenia lub uszkodzenia urządzenia w sposób mechaniczny lub termiczny
• zniszczenia lub uszkodzenia urządzenia w wyniku nieprzestrzegania zasad eksploatacji oraz montażu podanych w Instrukcji Obsługi i Montażu,
• zniszczenia lub uszkodzenia urządzenia z powodu przepięć lub spadku napięcia w sieci elektroenergetycznej
• stwierdzenia samodzielnych nieautoryzowanych napraw i przeróbek lub zastosowania nieoryginalnych części,
• zabudowy wanny w sposób uniemożliwiający wentylację oraz swobodny dostęp do urządzeń zainstalowanych pod wanną
• montażu na wannie innych urządzeń (za wyjątkiem baterii nawannowych i parawanów w miejscach do tego przeznaczonych)
• zużycia towaru wynikającego z normalnej jego eksploatacji.
• uszkodzenia produktu wynikłego na skutek osadzania się kamienia oraz stosowania środków czyszczących i konserwujących o właściwościach ściernych lub szkodliwym składzie.
• gwarancją nie są ponadto objęte materiały eksploatacyjne (np. żarówki, uszczelki itp.)
11. Nie zwracamy kosztów związanych z wymianą uszkodzonych płytek czy innych materiałów zabudowy w sytuacjach, gdy wykonanie naprawy gwarancyjnej powoduje uzasadnioną konieczność naruszenia tejże zabudowy. Nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek inne szkody wynikowe poniesione przez klienta.
12. Nie wydaje się kopii Karty Gwarancyjnej. Karta Gwarancyjna jest nieważna bez dowodu zakupu.
13. Gwarancja jest ważna tylko na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
14. W przypadku niesłusznego zgłoszenia reklamacyjnego, nie znajdującego uzasadnienia w rzeczywistych wadach bądź usterkach produktu, a wynikających z braku znajomości zasad Instrukcji Obsługi i Montażu lub Karty Gwarancyjnej, koszty dojazdu serwisanta ponosi Użytkownik.
15. Dostarczane przez nas towary są zgodne z wymaganiami określonymi przez polskie przepisy prawa oraz dyrektywy Wspólnoty Europejskiej.
16. Gwarancja udzielana na sprzedawany produkt nie wyłącza, nie ogranicza i nie zawiesza uprawnień Klienta wynikających z niezgodności towaru z umową
17. W sprawach nie uregulowanych niniejszą Kartą Gwarancyjną zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego.